14 Şubat 2011 Pazartesi

ARMUTLU PAY

                             

Sevgililer gününüzü kutluyorum. Kızlarıma kucak dolusu sevgiler gönderiyorum. Sizi çok seviyorum.
            
Malzemeler:

hamur için:
1 kahve fincanı şeker
1 çay kaşığı kabartma tozu
1 adet yumurta
1 kaşık yoğurt
125 gr. oda sıcaklığında margarin
aldığı kadar un
üzerine pudra şekeri

iç malzemesi:
3 adet armut
1 çay bardağı ceviz
2 kaşık şeker
tarçın


Yapılışı:

Önce armutlar rendelenir. Tencereye alınır şeker ilave edilir. Armutlar yumuşayıncaya kadar karıştırılarak pişirilir. Ocaktan alınır ceviz ve tarçın ilave edilir soğumaya bırakılır.

1- Hamur malzemeleri karıştırma kabına konur. Alabildiği kadar unla kulak memesi yumuşaklığında hamur yapılır.
2-Hamur merdane ile açılır. Tart kalıpları boyunda kesilir. Yağlanmış kalıba konur.

3-Üzerine armutlu iç konur yayılır.  İstenilen şekilde süslenir.
4-Önceden ısıtılmış fırında üzeri hafif kızarıncaya kadar pişirilir.

2 yorum:

umutluhayat dedi ki...

mımmm muhteşem olmuş.yine çok şık çok cici.ellerine sağlık zerrincim muhteşemsin.

Unknown dedi ki...

çok özledim seni Anneciğim.. çok seviyorum seni!

Related Posts with Thumbnails