27 Ocak 2011 Perşembe

NESLİHAN'IN DOĞUM GÜNÜ PASTASI



Büyüdü, iş hayatına atıldı fakat o hala evimizin bebeği. Soğuk bir kış gününde geldi aramıza ve yıllar içinde iyi bir galatasaraylı olmayı başardı.  İyiki geldin, iyiki varsın. Seni çok seviyoruz. Doğum gününü kutluyor seni çok öpüyorum.

Malzemeler:

Kek malzemesi:
5 adet yumurta
5 kaşık pudra şekeri
4 kaşık un
2 kaşık kakao
1 paket kabartma tozu

krema malzemesi:

3 kaşık un
6 kaşık şeker
2 bardak süt
1 bardak su
2 kaşık kakao
1 adet yumurta
1 kaşık margarin
arasına çikolata
Süslemek için şeker hamuru



Yapılışı:

kek yapımı:
1-Yumurta ve şeker karıştırma kabına alınır mikserle iyice çırpılır.
2- Un, kakao vee kabartma tozu karıştırılır. Elenerek eklenir. karıştırılır.
3-Yağlanmış kalıba dökülür. Fırında pişirilir.
4-Soğumaya bırakılır.



kremanın yapılışı:
1- Yağ hariç diğer malzemeler tencereye alınır. Karıştırarak muhallebi kıvamında pişirilir.
2-Ocaktan alınır. Yağ ilave edilir ve mikserle iyice karıştırılır.
3-Soğumaya bırakılır.


İyice soğumuş olan kek enine 3 parçaya bölünür. Arasına krema ve çikolata konur. üst üste konur. en üstünede ince tabaka halinde krema sürülür.
Üstünü şeker hamuruyla süsledim.



Şeker hamuru:

70 gr. su
80 gr. glikoz
15 gr. jelatin
1 kg.ya yakın pudra şekeri
2 kaşık nişasta
istenilen renkte gıda boyası

Yapılışı:

  Jelatin suyla karırtırılır. Benmari usulu veya mikrodalga fırında hafifce ısıtılarak eritilir.
  Diğer malzemeler ilave edilir iyice yoğrularak hamur haline getirilir. parçalara ayrılarak istenilen gıda boyası katılıp yedirilir.
  Ben yarım ölçü  olarak iki ayrı hamur hazırladım gıda boyasınıda içine katıp öylece hamur haline getirdim

1 yorum:

umutluhayat dedi ki...

zerrin hanım ellerinize sağlık nefis olmuş.bir galatasaraylı olarak bayıldım doğrusu.kzınızın doğumgününü buradan kutlarım.nice uzun yıllara.

Related Posts with Thumbnails